SEO optimering med fokus at give dig nye kunder
Din hjemmeside fortjener at blive fundet. Det kan vi hjælpe dig med! Lad 2024 blive året hvor du overhaler dine konkurrenter i søgemaskinerne med en effektiv SEO plan fra nogle af Danmarks bedste SEO specialister.
SEO plan tilpasset din situation
Tal med SEO specialister, ikke sælgere
Ingen binding! Sæt på pause eller stop når du vil
Træt af at dine konkurrenter ligger over dig i søgeresultaterne på Google?
Vi ved det godt! Du har brugt tid, økonomi og ressourcer på at få udviklet en hjemmeside, men den er slet ikke synlig i søgeresultaterne og dermed giver den dig ikke nye kunder og leads. En hjemmeside, som ikke biddrager til din virksomheds vækst, er intet værd.
Hvis Google ikke kan finde din hjemmeside, kan dine kunder heller ikke. Organisk søgemaskineoptimering eller SEO hjælper dine kunder med at finde din hjemmeside, når de søger på Google.
Med en SEOhaj på holdet, sørger du for, at få kvalificeret trafik der kan generere salg og konverteringer.
Hvem kender en SEOhaj?
Det kan du komme til – lige her.
Du har muligvis mødt danske SEO-bureauer der kan hjælpe dig med mere trafik, mere salg og bedre placeringer i Googles søgninger. Fortællingen er ofte, at Søgemaskineoptimering er en hemmelig ingrediens, som du skal have på din webside – og så kommer der garanteret mere trafik ind. Det lyder godt, men det passer ikke.
Hvis du ikke ligger nummer 1 og hvis der er virksomheder foran dig i Googles søgninger, så er det fordi de har gjort sig fortjent til at ligge bedre end dig. Så enkelt er det. Det er ikke mere kompliceret!
Det betyder, at det vigtigste for dig og din SEO-strategi er, at finde ud af hvad Google forventer af websider i din branche. Find ud af, hvad der skal til for at slå dem der ligger i toppen lige nu og gør det der skal til. Det kan være mere tekst, flere billeder, nye videoer eller lignende. Du skal også sørge for, at din webside er optimeret, så Google nemt kan læse den.
Med en SEOhaj på holdet, sørger du for, at få kvalificeret trafik der kan generere salg og konverteringer.
SEO optimerings Guide
Når vi søger på Google forventer vi tilfredsstillelse med det samme. Vi skal have besvaret vores spørgsmål, allerede på første side. Det er meget usandsynligt, at vi klikker videre til side to i Google. Hvis dine konkurrenter er på side et og du ikke er det, er din virksomhed nærmest usynlig. Med kloge optimeringer og godt arbejde, kommer din webside komme op i placeringer og din virksomhed bliver set af flere søgende øjne.
Du har brug for en SEOhaj på holdet – vi kan hjælpe dig med langsigtede SEO-optimeringer. Hos SEOhaj fokuserer vi på din specifikke konkurrencesituation. Vi undersøger dine konkurrenter med vores SEO-værktøjer og laver en plan for arbejdet i den kommende periode.
Send en besked til vores SEOhajer og få en 30 minutters gennemgang af din websides udfordringer og fordele. Vi viser dig, hvordan vores optimeringer kan give dig værdi.
Målrettet trafik
Hos SEOhaj lever vi af, at opbygge fokuserede og unikke SEO-strategier til virksomheder, der ønsker mere relevant trafik, flere konverteringer og mere omsætning. Vi undersøger om de relevante søgninger for din virksomhed er lokale søgninger i Googles øjne. Vi laver en strategi med lokale optimeringer, så vores arbejde skaffer målrettede trafik og kunder, der konverterer direkte til dit websted.
Det giver ikke mening, at skaffe førstepladser i Google – der ikke skaffer trafik og konverteringer. Vi fokuserer udelukkende på trafik, der skaber værdi for din virksomhed.
Garanti for langsigtede resultater
I efterhånden mange år, har flere danske SEO-bureauer haft nogle offensive salgsafdelinger, der fokuserer mere på egen bundlinje – end på hvad der er det rigtige for dig.
Sådan er det ikke hos SEOhaj.
-vi har ikke én eneste sælger ansat.
Vi tror på, at søgemaskineoptimering er en løbende proces, der kræver konstant overvågning, arbejde og en række forskellige taktikker. Sådan har vi arbejdet hos SEOhaj i årevis og hvis du ønsker at tale med en nuværende eller tidligere kunde, så spørg os ad.
Hvad er SEO?
Søgemaskineoptimering – eller SEO, som det kaldes i branchen – er præcis, hvad det lyder som. Det er brugen af en praksis, der er designet til at optimere den måde, dit websted vises på søgemaskiners resultatsider.
Hvorfor har du brug for SEO?
Flere end 3,5 milliarder søgninger laves hver dag.
Rigtige SEOhajer har styr på at udforme en strategi, der sætter din virksomhed højt op i relevante søgeresultater.
Forestil dig, hvad det vil betyde for dig og din virksomhed, når du ligger nummer ét på en søgning med 5.000 søgninger.
Hvordan fungerer SEO
Det kan være svært for ejere af små virksomheder at følge med i virksomhedens placeringer i Google – og hvad der skal til for at ranke bedre. Især, når du samtidigt skal sørge for andre dele af din virksomhed.
Google er en af de mest innovative digitale spillere i vores tid, og de leder altid efter måder at gøre søgeresultaterne endnu mere brugervenlige og præcise.
Vær sikker på, at din placeringer følger med, når Google opdaterer sin algoritmer. Få en SEOhaj med på holdet.
SEO-optimeringer til at øge trafik og konverteringer
Rigtige SEOhajer designer SEO-optimeringer, der passer til dine mål og din virksomheds vækst. Uanset om du vil finde nye kunder eller forbedre din lokale tilstedeværelse, fokuserer vi på optimeringer, der er relevante for dig.
Lokal SEO
Lokal Søgemaskineoptimering går ud på at sikre dig de bedste placeringer i søgeresultaterne. Både når brugerne skriver lokalområdet efter søgningen. Men også når der søges lokalt i dit område.
International SEO
Målret din søgemaskineoptimering mod de lande og sprog, som du gerne vil øge potentialet i. Strategien er ikke sværere på andre sprog end dansk, men konkurrencen kan være meget anderledes.
E-Commerce SEO
E-commerce SEO eller e-handel SEO handler om, at gøre din webshop mere synlig i søgeresultaterne. Ofte handler E-commerce SEO om, at dine varer, varekategori-siderog interne linkstruktur skal optimeres.
Enterprise SEO
Særligt store virksomheder og koncerner med store, komplekse websteder har brug for en skalerbar SEO-strategi, der fokuserer på webstedets struktur, kvalitetsindhold og andre centrale elementer.
Mobil SEO
Google bliver mere og mere fokuseret på ‘mobile-first’ og din webside skal være funktionel og relevant for dine mobile brugere. Din webside eller webshop skal kunne konvertere brugere der bruger en mobil løsning.
Få svar på dine spørgsmål om SEO
Hvad er SEO?
Søgemaskineoptimering handler om, at lave din webside relevant for Google og Googles brugere. Når din webside har gjort sig fortjent til en plads på side 1 får du automatisk mere trafik ind på din side.
Jo bedre din placering bliver, jo mere organisk trafik får du. Organisk trafik er den, der kommer fra Googles naturlige søgninger.
Har min virksomhed brug for SEO?
Ja, din virksomhed skal investere i SEO. Søgemaskineoptimering tilbyder en måde at øge trafikken uden at betale for hvert klik.
Når du kører annoncer på Facebook eller Google, betaler du for hvert enkelt klik, der kommer til din webside.
Men hvis din wwebside rangerer organisk på søgemaskinerne, er denne trafik gratis.
Hvis du ignorerer SEO, nyder dine konkurrenter trafikken alene.
Hvordan fungerer SEO?
SEO er processen med at optimere din webside til at rangere højere i søgemaskinernes søgnigner.
Google bruger flere end 200 forskellige faktorer til at rangordne relevante websider til en søgning – baseret på relevansen og autoriteten på deres sider.
Google vil gøre alt for at anbefale det mest relevante svar fra den mest troværdige kilde i det mest passende format til sine brugere.
For at lykkes med SEO skal du sikre, at dit indhold er det mest relevante resultat for en bestemt søgeforespørgsel, og at dit websted ses som en pålidelig kilde.
Hvorfor kan jeg ikke finde mig selv i Google?
Hvis din webside ikke rangerer højt nok på Google, er der et par grunde til, at det kan være det. Men først skal du lave en side-søgning på Google.
Eksempel: “site:seohaj.dk”
Hvis du ser din websides resultarer på listen, ved du, at dit websted er indekseret af Google.
Årsager til, at din webside ikke rangeres, kan være flere forskellige. Et par af de mest normale er, at din webside er helt ny og ikke har opbygget tilstrækkelig autoritet til at rangere ved søgeforespørgsler med konkurrence.
Du kan ikke starte et websted og forvente at rangere efter dine målforespørgsler natten over; du skal demonstrere, at du fortjener at rangere.
Det kan også være, at indhold ikke matcher søgerens hensigt eller mangler grundig analyse eller kvalitet i forhold til de sider, der rangerer højt i denne søgning. Du skal sikre dig, at dine sider er mindst lige så gode som – og helst bedre end – hvad der allerede er der.
Hvis du ikke kan se nogen af dit websites sider opført, betyder det, at det ikke er blevet indekseret.
Hjælper det min SEO, hvis jeg kører annoncer?
Nej. Der er en almindelig misforståelse om, at opslag på sociale medier hjælper med at øge din websides rangering i Google.
Sociale medier bidrager ikke direkte til SEO-rangering, men de links der peger på din webside øger brandeksponeringen.
Så selvom din SEO ikke påvirkes af annoncer, så hjælper det din eksponering, når andre deler dit indhold.
Skal jeg hastighedsoptimere?
Din websides hastighed har altid været en kæmpe rangeringsfaktor.
Men på spørgsmålet om, hvor hurtig din side skal være – er svaret, at den skal være så god som mulig! Men selvfølgelig er det vigtigt at vide, hvad du er oppe imod.
Det kan være meget ressourcekrævende at forbedre din sides hastighed. Hvis din PageSpeed-score er 85/100, kan det være svært, dyrt og tidskrævende at komme bare op på 90/100. Hvis dine konkurrenter alle er under 80/100, er der formentligt bedre, at optimere andre steder.
Hvor meget indhold skal min side have?
Det er umuligt, at svare helt enkelt på.
Når du laver indhold til din webside, skal du se på, hvad der allerede rangerer. Analyser mindst de 10 bedste sider for at forstå sidernes hensigt og den omtrentlige længde for at få en indikation på, hvor langt dit indhold skal være.
Men vær ikke besat af indholdslængde! Du bør fokusere din indsats på at skabe indhold, der besvarer søgningerne bedst muligt.
Hvorfor er min trafik faldet?
Kontroller, at der ikke er en teknisk fejl på din webside. Du skal også undersøge om din webside har fået tilføjet noindex -tags, ved en fejl. Dette kan nogle gange ske, når udviklere flytter et websted fra et testmiljø til live, og glemmer at fjerne dem igen.
Du bør også kontrollere Google Search Console for at se, om din webside er blevet fjernet fra søgeresultaterer på grund af malware. Hvis Googe vurderer, at dit websted kan være skadeligt for brugerne, bliver det fjernet fra søgningerne.
Det kan også være, at din webside er påvirket af nye algoritme-opdateringer fra Google. Men den mest sandsynlige årsag er, at dine konkurrenter har arbejdet med ders SEO-strategi og dermed har de overhalet din organiske synlighed.
Flere besøgende, flere kunder og større omsætning
Eksempler fra nogle af vores eksisterende kunder efter 12 mdr.
+59%
Trafik til webshop
+69%
Antal konverteringer
+63%
Konverteringsværdi
+44%
Trafik til webshop
+30%
Antal konverteringer
+29%
Konverteringsværdi
+47%
Trafik til webshop
+70%
Antal konverteringer
+62%
Konverteringsværdi
Nogle af dem vi elsker at arbejde sammen med
Vi er klar til at udvikle din virksomhed
Er du klar til at udvikle din virksomhed? Lad os udrette noget stort sammen…
Kontakt
SEOhaj ApS
Online marketing og SEO specialister
CVR: 39194430
Olaf Ryes Gade 7K 1. 10
6000 Kolding
+45 71 90 53 56
Åbningstider
Mandag: 07.00–16.00
Tirsdag: 07.00–16.00
Onsdag: 07.00–16.00
Torsdag: 07.00–16.00
Fredag: 07.00–14.00